Regels & Tips

In de categorie Regels & Tips
  1. Bij afhaling bent u als huurder verantwoordelijk voor de gehuurde goederen van zodra deze de gebouwen van Eland BVBA hebben verlaten en bij levering van zodra deze op het leveringsadres zijn gelost.
  2. U staat in voor de teruggave van de goederen in de staat zoals u deze heeft ontvangen.
  3. Indien u zelf goederen wilt afhalen en/of retourneren met een aanhangwagen, zorg dan dat deze goed vastgebonden en beschermd worden. Bij schade bent u verantwoordelijk.
  4. Zelf afhalen en terugbrengen: laden en lossen doet u zelf. Bij zware stukken kunt u hulp krijgen.
  5. Onze transportformule bestaat uit het huren van een vrachtwagen met chauffeur aan 80€ per uur, dit wordt gerekend per half uur. De uren worden berekend vanaf het vertrek van ELAND Dendermondesteenweg 538 - 9070 Destelbergen, tot de aankomst op ditzelfde adres. De uren worden afgelezen van de tachograaf van de vrachtwagen. Dus alle handelingen die je de chauffeur extra laat uitvoeren hebben invloed op die uren.
  6. Alle materialen worden standaard geleverd buiten aan de deur, tenzij anders afgesproken en via e-mail goedgekeurd door Eland BVBA.
  7. Dus indien je wenst dat de chauffeur op- en/of afbouw verricht, dan kan dat op aanvraag. Eén tot twee bijrijders kunnen mee in de vrachtwagen voor op- en/of afbouw aan 38€/h exclusief BTW. De werktijden van de bijrijders zijn dezelfde als die van de vrachtwagenchauffeur.
  8. Hou er rekening mee dat alles verpakt is. Als er geen ruimte bij jullie is om deze verpakkingen te stockeren, dan moet alles eerst uitgepakt worden. De chauffeur en bijrijders zullen helpen met het uit- en/of inpakken.
  9. Leveringen of ophalingen via trappen of lift worden enkel uitgevoerd na aanvraag op voorhand. Zonder aanvraag moet dit ter plaatse met de transportverantwoordelijke besproken worden en hangt af van zijn agenda.
  10. Leveringen van maandag tot en met vrijdag tussen 18u – 08u, zaterdag, zondag of feestdagen zijn mogelijk op aanvraag, maar aan 150% van de transportkosten.
  11. Als de goederen terug in het magazijn aankomen worden zij gecontroleerd op beschadigingen en op vuilresten. Ze worden, indien nodig, gereinigd aan het tarief van 38€/h exclusief BTW. Bij beschadiging wordt de schade geraamd en aangerekend.

Wat is leveren aan de deur?
Lossen in een perimeter van maximum 10m rond de vrachtwagen op een verharde, effen, vlot berijdbare ondergrond.
Zonder uit te pakken.
Wat is ophalen aan de deur?
Laden in een perimeter van maximum 10m rond de vrachtwagen op een verharde, effen, vlot berijdbare ondergrond.
Alles is op de juiste manier verpakt.

Tips:

  • Plan het moment van de levering goed in, spitsuren/files zijn extra kosten.
  • Probeer het wachten te vermijden om wille van andere leveranciers, die het lossen/laden verhinderen.
  • Zorg voor een vlotte bereikbaarheid van de plaats waar we moeten laden/lossen. Op onverharde ondergrond kan de vrachtwagen NIET rijden.
  • Zorg dat alles juist verpakt klaar staat op de plaats van ophaling.
  • Vermijd leveringen of ophalingen buiten de kantooruren (8:00 - 18:00).

Openingsuren:

  • Ma-Vr 10u – 17u
  • Zaterdag op aanvraag
  • Zondag op aanvraag

Belangrijk bericht

  • Gelieve de geleverde goederen te controleren aub. Bij vaststelling van schade, tekorten of defecten gelieve ons te contacteren via telefoon of mail. Melding van schade na uw event kunnen wij helaas niet meer aanvaarden.
  • Gelieve alle gehuurde goederen op een correcte manier te verpakken. Extra werk = extra kosten!
  • Na controle van de bestelling door de verantwoordelijke zullen de mogelijke tekorten en/of breuk worden medegedeeld via e-mail. De meldingsperiode kan variëren van 1 tot 30 kalenderdagen na uw event. Zonder tegenbericht zullen deze gefactureerd worden 15 kalenderdagen na melding.

Veelgestelde vragen overzicht